www.borutazo.hu » Hírek » WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK 

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu

WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.
KAPCSOLÓDÓ BORNAPLÓ
teszt 2 teszt nev teszt3
A magyar boroké a főszerep Debrecenben - PROGRAMOK, KONCERTEK, TÉRKÉP, KIÁLLÍTÓK
Csúcskategóriás borok, különleges ételek
Az italvilág színe-java megjelenik a KávéBár Bazáron
A Bujdosó támogatja a balatoni Vízimentőket
Ötéves a Furmint Február
Bezár Budapest első Michelin-csillagos étterme
Most dől el, milyen lesz a bor idén
Ingyenesen igényelhettek telepítési jogot a fiatal gazdák!
A borászat a magyar mezőgazdaság ékköve
Bor és tűsarok: nők a borászatban
első előző 1 2 3 4 5 6 következő utolsó
A lista folytatódik a következő oldalon!
Programajánló 
XI. Szent Márton Napi Újbor Ünnep a Bock Pincében
Gasztronómiai rendezvény
Helyszín: Bock Körpince
Cím: 7773 Villány, Batthyány u. 15.
Dátum: 2014-11-07 - 2014-11-08
SEBESTYÉN CSABA MÁRTON NAPI BORVACSORÁJA A PLATÁN HOTELBEN
Borvacsora
Helyszín: Hotel Platán****
Cím: 4030 Debrecen, Somlyai u. 10.
Dátum: 2014-11-07
Időpont: 19:00 órától
Tokaj-Hegyalja Piac - Szatyrok, táskák, zvekkerek
Vásár
Helyszín: a Sárga Borház körüli téren
Cím: Mezőzombor, a 37-es főút melletti Disznókő Szőlőbirtokon
Dátum: 2014-11-09
Tokaj-Hegyalja Piac - Békebeli szaloncukor és játékvásár
Vásár
Helyszín: a Sárga Borház körüli téren
Cím: Mezőzombor, a 37-es főút melletti Disznókő Szőlőbirtokon
Dátum: 2014-12-14
Ki-kicsoda? 
Duzsi Tamás

Duzsi Tamás

Borvidék:
Szekszárdi borvidék

Simon József

Simon József

Borvidék:
Egri borvidék

Karádi Szilvia

Karádi Szilvia

Borvidék:
Tokaji borvidék

Soltész József

Soltész József

Borvidék:
Tokaji borvidék

Pieler Pál

Pieler Pál

Borvidék:
Soproni borvidék

Receptklub 

FÁCÁNMELL ÉDESEMNEK
burgonyabejglivel és vörösboros gyümölcsökkel

FÁCÁNMELL ÉDESEMNEK

"A koncepció az volt, hogy a főzni kedvelő fér-fia emberek részére adjunk egy receptet, amit maguk, otthon készíthetnek el kedvesük részére. Könnyedebb, nőies, tán kicsinyt édeskésebb ízvilágú étel legyen, amit valóban ünnepi asztalra szánunk. Az előkészületek fontosak, de nem nehéz az elkészítés maga. "

Prisztóka Tibor - Szél Fiai Fogadó (Nyúl)

[...]
Lexikon 

Arak

Színtelen vagy gyengén sárgás színű szeszes ital, mely Elő- és Hátsó-Indiában és Jávában többnyire rizsből készül. Néha egyedül csak a kókuszpálma nedvéből állítják elő; különben pedig előállításának rendes módja az,

Alliés-féle fogó

A szőlőoltásnál alkalmazott eszköz, mely arra szolgál, hogy vele az oltás helyét két parafadugasz közé szorítják.
Ezerfürtű

Ezerfürtű