www.borutazo.hu » Hírek » WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK 

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu

WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.
KAPCSOLÓDÓ BORNAPLÓ
teszt 2 teszt nev teszt3
A Szigetközi Friss Víz és külföldi brandje a Panta Aqua The Water képviseli Magyarországot a Bocuse D’Or lyoni döntőjén
Nagy sikerű dűlőjáró-, hordós- és vacsorázó programokkal ünnepelte Szent Vincét a Villányi borvidék
Borkurzusok, három nyelven
Elindult a Gál Tibor Emlékdíj szavazása
Nemzetközi innováció az Orosházi Öblösüveggyárból
Új szárnnyal bővült a Bock Hotel Ermitage****
Ausztriában csak a legbátrabbak szüreteltek jégbornak való szőlőt
Növelni kell a minőségi pálinka elismertségét
Már lehet nevezni a Nemzeti Bor Maratonra
Dúzsi Tamás az Év Bortermelője
első előző 1 2 3 4 5 6 következő utolsó
A lista folytatódik a következő oldalon!
Programajánló 
Ki-kicsoda? 
Gál Tibor

Gál Tibor

Borvidék:
Egri borvidék

Thummerer Vilmos

Thummerer Vilmos

Borvidék:
Egri borvidék

Zsurki Sándor

Zsurki Sándor
Andrássy Pincészet
(Tarcal)

Borvidék:
Tokaji borvidék

Salánki Sándor

Salánki Sándor

Borvidék:
Balatonfüred – Csopak borvidék

Simkó Zoltán

Simkó Zoltán

Borvidék:
Egri borvidék

Receptklub 

FÁCÁNMELL ÉDESEMNEK
burgonyabejglivel és vörösboros gyümölcsökkel

FÁCÁNMELL ÉDESEMNEK

"A koncepció az volt, hogy a főzni kedvelő fér-fia emberek részére adjunk egy receptet, amit maguk, otthon készíthetnek el kedvesük részére. Könnyedebb, nőies, tán kicsinyt édeskésebb ízvilágú étel legyen, amit valóban ünnepi asztalra szánunk. Az előkészületek fontosak, de nem nehéz az elkészítés maga. "

Prisztóka Tibor - Szél Fiai Fogadó (Nyúl)

[...]
Lexikon 

Vinírozás

Régies kifejezés. A bor alkoholtartalmának növelése szesszel vagy borpárlattal.

Típusbor

Sajátos jelleggel nem rendelkező, egyszerű bor.

Cachaca

Brazília nemzeti italaként és az ezredvég egyik leghíresebb koktéljának, a Caipirinha-nak alapanyagaként ismert Cachaca a fehérrumhoz hasonlóan cukornádpárlat, de nem a nádcukorgyártás melléktermékéből, a melaszból, hanem magából