WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.

További Hírek

Mátrai borásszal bővült a Junibor: Babiczki László az új tag
Mátrai borásszal bővült a Junibor: Babiczki László az új tag
2016-12-06

A Junibor éves közgyűlését tartotta Móron tegnap, ahol szavaztak az új tagok felvételéről is.

Megindult a közösségi infrastruktúra-fejlesztés Tokaj-Hegyalján
Megindult a közösségi infrastruktúra-fejlesztés Tokaj-Hegyalján
2016-12-03

Három közösségi borászati feldolgozóüzem épül Tokaj-Hegyalján, és rövidesen elindulnak a borvidék közösségi beszerzési, illetve marketing programjai is.

 

A borászatok 101 milliárd forintot elérő termelési értéke az élelmiszeripar 3 százalékának felel meg
A borászatok 101 milliárd forintot elérő termelési értéke az élelmiszeripar 3 százalékának felel meg
2016-12-03

A borászatok termelési értéke 101 milliárd forint, amely a teljes élelmiszeripari termelés 3,2%-ának felel meg – mutatott rá a Czerván György Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkára a Tornai Pincészetben megtartott szakmai rendezvényen.

 

Csökken az olasz borok importja
Csökken az olasz borok importja
2016-12-03

A magyar borok kivitele 2014-ben 80 millió eurót, 2015-ben 82 millió, az idén augusztusig pedig 49 millió eurót tett ki. A hazai borászatok termelési értéke eléri a 101 milliárd forint, ez az élelmiszeripari termelés 3,2 százalékát teszi ki. Vannak még tartalékok a hazai borfogyasztás növelésében.

 

Óboradvent és vörösboros nadrágszíj a Bock Pincénél
Óboradvent és vörösboros nadrágszíj a Bock Pincénél
2016-12-02

Különleges, a piacon elérhetetlen muzeális tételekkel és exkluzív kiegészítővel várja az Ünnepeket a Bock Pince.

Év Bortermelője Magyarországon 2016
Év Bortermelője Magyarországon 2016
2016-12-02

2016. december 2-án 12 órakor, sajtótájékoztató keretében kihirdették a Magyar Bor Akadémia által gondozott „Év Bortermelője 2016” cím nyertesét.

Fördős Zé karácsonyi menüje
Fördős Zé karácsonyi menüje
2016-12-02

Az adventi időszak kapujában Fördős Zé gasztroblogger és a Ferrero megálmodta a tökéletes karácsonyi asztalt. A Ferrero karácsonyi workshopján a vendégek a pralinék segítségével egyedi asztaldíszeket gyárthattak, valamint elleshették Zétől a karácsonyi menü elkészítésének fortélyait.

 

Adventi Ünnep a Bazilikánál
Adventi Ünnep a Bazilikánál
2016-12-02

Elkötelezetség a gasztronómia iránt, szívügyük a street food 

Az Adventi Ünnep a Bazilikánál szervezői minden évben felkutatják a legújabb, legérdekesebb és legikonikusabb street food közösség képviselőit. Az idei évben sincs ez másként, hiszen november 25-től január 2-ig a Bazilika jobb oldalába, Bajcsy Zsilinszky útról nyíló utcába költöznek a legjobb utcai ételeket kínáló food truckok annak érdekében, hogy egy helyen minden nap hódolhassunk a street food ikonikus alakjai előtt.

Kiderült, hogy ki az 50 legjobb borász a Kárpát-medencében! – Itt a Borászok Borásza 2017 jelöltlistája!
Kiderült, hogy ki az 50 legjobb borász a Kárpát-medencében! – Itt a Borászok Borásza 2017 jelöltlistája!
2016-11-30

A Dr. Prónay Bence, Csapody Balázs és Gerendai Károly alkotta Vinum Praemium Alapítvány Kuratóriuma kibővített jelöltállító ülést tartott. Előzetesen felkérték a Borászok Borászait - Demeter Zoltán (2007), dr. Lőrincz György (2008), Szepsy István (2009), Légli Ottó (2010), Kaló Imre (2011), Györgykovács Imre (2012), Szentesi József (2013), Berecz Stéphanie (2014) és Bacsó András (2016) -, hogy állítsák össze saját jelöltlistájukat.

Pálinkával ízesített lazacfilé szeleteket mutatott be a Rézangyal
Pálinkával ízesített lazacfilé szeleteket mutatott be a Rézangyal
2016-11-30

Közös termékkel jelentkezik Magyarország vezető pálinkamárkája és az egyik legnagyobb hazai tengerihal-importőr, a Hering-Trade Kft. A Royal Rézangyal füstölt lazacfilé termékcsalád bemutató eseményén a gasztroszakma három ismert személyisége készített inspiráló ünnepi előételeket a hagyományos nemzeti gyümölcspárlatokkal ízesített lazacfilé szeletekből.

Akciók

Bock Barátok csomag 2016
Bock Barátok csomag 2016
Jöjjön el Villányba és töltsön el egy szép napot Bock borkóstolóval, 4 fogásos vacsorával és egy palack Ermitage-al!
Akció ideje: 2016-01-11 2016-12-31
Időtartam: 2 nap/1 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: program szerint
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 45.600 Ft/1 éj/2 nap/2 fő-től
Bock Spa csomag 2016
Bock Spa csomag 2016
Pihenje ki fáradalmait Villányban párjával, többek között szőlőmagolajos hátmasszázs és korlátlan wellness használat segítségével.
Akció ideje: 2016-01-11 2016-12-31
Időtartam: 3 nap/2 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: program szerint
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 53.200 Ft/2 éj/3 nap/2 fő-től
Bor és kultúra
Bor és kultúra
Töltsön el néhány kellemes napot Baranyában! A recept egyszerű: két nap szállás Villányban egy pécsi kirándulással fűszerezve.
Akció ideje: 2016-03-09 2016-12-22
Időtartam: 3 nap/2 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: svédasztalos reggeli
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 79.900 Ft/2 fő/2 éj-től

Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet»

Garamvári Szőlőbirtok»

Ametiszt Hotel Harkány»

Belward Pincészet»

Bock Borászat»

Bock Hotel Ermitage**** & Óbor Étterem»

Évi Virág - Ajándék»

Gere Tamás és Zsolt Pincészete»

Neiner Pince»

Polgár Pincészet»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»

Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet»

St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet»

Deé Családi Pincészet»

Szél Fiai Fogadó és Cellárium»

Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet»

Erzsébet Pince»

Gróf Degenfeld Kastélyszálló»

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok és Pincészet»

Oroszlános Borvendéglő és Borhotel****»

Patricius Borház»

Puklus Pincészet»
Rákóczi Pince és Udvarház»
Szepsy Pince»

Tokaj Nobilis Szőlőbirtok»

Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok»