WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.

További Hírek

„Tegyük a Tokajit nemzetünk borává!” - 15 éves a Béres Szőlőbirtok
„Tegyük a Tokajit nemzetünk borává!” - 15 éves a Béres Szőlőbirtok
2017-05-24

„...legyen ez a hely a szív megvidámítója, a találkozás alkalma, az egység és a béke szolgálója!” - ezekkel a szavakkal üdvözölte Béres Klára az egybegyűlt ünneplőket a tizenötödik jubileum alkalmából.

Nincs többé közöttünk a hazai borkultúra ikonikus alakja - Meghalt Konyári János
Nincs többé közöttünk a hazai borkultúra ikonikus alakja - Meghalt Konyári János
2017-05-23

Ma hajnalban, hosszan tartó betegség után elhunyt Konyári János balatonboglári borász. Az ország egyik legszebb pincészetének létrehozója, a Dél-Balatoni borvidék egyik felvirágoztatója 2008-ban nyerte el az „Év Bortermelője Magyarországon” címet.

Délfrancia hangulat Villányban
Délfrancia hangulat Villányban
2017-05-23

A villányi Gere Attila Pincészetnél, a Gere Birtokon június 9-10. között ismét megrendezik – ezúttal már hatodik alkalommal – a Gere Jazz Fesztivált.

Hódítóútra készül a generosa
Hódítóútra készül a generosa
2017-05-22

A generosában megvan az a lehetőség, hogy üde, ropogós, reduktív bort adjon, ugyanakkor ez a remek adottságokkal bíró magyar nemesítésű fajta akár testesebb, érleltebb tételek készítésére is alkalmas – ez volt a szakemberek egybehangzó véleménye a Szőlészeti és Borászati Kuta­tóintézet Kecskeméti Kutatóállomásán megtartott IV. Generosa Szakmai Napon.

Rendkívüli jégkár a Mátrában
Rendkívüli jégkár a Mátrában
2017-05-19

Húsz perc alatt okozott egymilliárd forint kárt a Mátrai borvidék borászainak a múlt heti jégeső, de ez pusztán az idei kár. Az elvert szőlő jövőre is csak fél termést hoz – nyilatkozta Ludányi József, akinek csak a friss telepítését tépázta meg a jég. A mátrai borász szerint a gazdák majd felvásárlással próbálkoznak, hogy kihasználják a kapacitásaikat, de ilyenkor fölmegy a szőlő ára, és a hitel is drága.

Májusi eső aranyat hoz
Májusi eső aranyat hoz
2017-05-19

Az elmúlt napokban több nemzetközi borverseny is közzétette idei rangadójának eredményeit. Talán már nem is meglepő, hogy a magyar borok ismét kiemelkedően szerepeltek a legnevesebb versenyeken.

Júliustól egyedi koktél kínálattal várja utasait az Air France légitársaság La Premiére osztálya.
Júliustól egyedi koktél kínálattal várja utasait az Air France légitársaság La Premiére osztálya.
2017-05-19

A francia légitársaság újabb exkluzív fedélzeti szolgáltatás bevezetésével kedveskedik a La Premiére osztály utasoknak, júliustól ugyanis Colin Peter Field - a párizsi Ritz hotel vezető bartendere - által dedikált koktélkínálattal bővítik a Boeing 777-300 és az Airbus A380 járatainak repertoárját.

Újra itt vannak a rókaszínű borok
Újra itt vannak a rókaszínű borok
2017-05-17

Még csak néhány éve készítettek először közös márkanév alatt sillert a szekszárdi borászok, az elmúlt években azonban sokan megismerték és megszerették a Fuxlit. Nem véletlen, hiszen univerzális borról van szó.

Magyar borszakíró kapta a horvát Arany Tollat
Magyar borszakíró kapta a horvát Arany Tollat
2017-05-17

A Horvát Idegenforgalmi Közösség által 2005-ben alapított és évente adományozott Zlatna penkala (Arany Toll) díjat a Horvátország és a horvát turisztikai lehetőségek Magyarországon kifejtett népszerűsítéséért az idén Győrffy Zoltánnak, a Pécsi Borozó, valamint a Borászati Füzetek főszerkesztőjének, a Magyar Borszakírók Köre egyik ügyvivőjének adományozták.

 

Pannon Borrégió Top25 – 2017-ben tizedszer!
Pannon Borrégió Top25 – 2017-ben tizedszer!
2017-05-14

A Dél-Dunántúl legnagyobb szabású borfesztiválját rendezik meg június 10-én a pécsi Littke Pezsgőházban, amikor a tizedik Pannon Borrégió Top25 borverseny győztesei mellett a korábbi kilenc év nyertes borászaival is találkozni lehet majd. Több mint 50 borászat top-borait kóstolhatja meg a borkedvelő publikum ezen a délutánon, köztük azokat az idei bajnokokat, amelyeket a május 22-én megrendezendő borversenyen választ majd ki a szakértő zsűri.

 

Akciók

Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Szakadjon ki a stresszes, pörgős életből és töltsön el +1 pihentető hétköznapot Villányban: pincelátogatás, testmasszázs és wellness vár Önre.
Akció ideje: 2017-01-01 2017-12-31
Időtartam: 4 nap/3 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: svédasztalos reggeli
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 48.000 Ft/3 éj/4 nap/2 fő-től
Carpe Diem csomag
Carpe Diem csomag
Kényeztető pihenés a villányi Bock Hotel Ermitage-ban!
Akció ideje: 2017-01-02 2017-12-31
Időtartam: 3 nap/2 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: program szerint
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 84.600 Ft/2 fő/2 éj-től

Programok

10. Ördögkatlan Fesztivál 10. Ördögkatlan Fesztivál
2017 August 01 -
2017 August 05
Debreceni Bor- és Jazznapok Debreceni Bor- és Jazznapok
2017 August 03 -
2017 August 06
Kerekdomb Fesztivál 2017 ősz Kerekdomb Fesztivál 2017 ősz
2017 September 08 -
2017 September 10

Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet»

Belward Pincészet»

Bock Borászat»

Bock Hotel Ermitage**** & Óbor Étterem»

Évi Virág - Ajándék»

Gere Tamás és Zsolt Pincészete»

Neiner Pince»

Polgár Pincészet»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»

Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet»

St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet»

Deé Családi Pincészet»

Szél Fiai Fogadó és Cellárium»
Borgaléria»
Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet»

Erzsébet Pince»

Gróf Degenfeld Kastélyszálló»

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok és Pincészet»

Patricius Borház»

Puklus Pincészet»
Rákóczi Pince és Udvarház»
Szepsy Pince»

Tokaj Nobilis Szőlőbirtok»

Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok»