www.borutazo.hu » Hírek » WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK 

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu

WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.
KAPCSOLÓDÓ BORNAPLÓ
teszt 2 teszt nev teszt3
A Szigetközi Friss Víz és külföldi brandje a Panta Aqua The Water képviseli Magyarországot a Bocuse D’Or lyoni döntőjén
Nagy sikerű dűlőjáró-, hordós- és vacsorázó programokkal ünnepelte Szent Vincét a Villányi borvidék
Borkurzusok, három nyelven
Elindult a Gál Tibor Emlékdíj szavazása
Nemzetközi innováció az Orosházi Öblösüveggyárból
Új szárnnyal bővült a Bock Hotel Ermitage****
Ausztriában csak a legbátrabbak szüreteltek jégbornak való szőlőt
Növelni kell a minőségi pálinka elismertségét
Már lehet nevezni a Nemzeti Bor Maratonra
Dúzsi Tamás az Év Bortermelője
első előző 1 2 3 4 5 6 következő utolsó
A lista folytatódik a következő oldalon!
Programajánló 
Valentin napi Borvacsora a Platán Hotelben
Borvacsora
Helyszín: Hotel Platán****
Cím: 4030 Debrecen, Somlyai u. 10.
Dátum: 2015-02-14
Időpont: 19:00 órától
Ki-kicsoda? 
Ruppert Ákos

Ruppert Ákos

Borvidék:
Villányi borvidék

Konyári Dániel

Konyári Dániel

Borvidék:
Balatonboglári borvidék

Király Ferenc

Király Ferenc

Blum János

Blum János
Blum Pince - Borozó Vendégház
(Villány)

Borvidék:
Villányi borvidék

Birkás Zoltán

Birkás Zoltán
Birkás Pincészet
(Izsák)

Borvidék:
Kunsági borvidék

Receptklub 

Medvehagymás fűszervaj
másként, mint máskor

Medvehagymás fűszervaj

A vaj kiváló ízfelvevő, ezért sokféleképpen ízesíthetjük, kedvünk szerint. Többféle ízesítésű fűszervajat is készíthetünk, mely nem csak ízletes, de látványos kiegészítője is grillételeinknek, vagy pirítós mellé is isteni.

[...]
Lexikon 

Galliano

Ánizsos vanilía ízű olasz növényi és fűszerlikőr. Nevét egy olasz háborús hősről kapta, aki 1986-ban halt meg. Alkoholtartalma 35 %.

Fagyott íz

A megfagyott, majd felengedett szőlőből készült bor kellemetlen íze.

Bourgueil

Érdekes vörösbor a Loire északi partjáról, Cabernet franc-ból préselik.