WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.

További Hírek

A tokaji bor is szerepet kap a Bocuse d´Or döntőjében
A tokaji bor is szerepet kap a Bocuse d´Or döntőjében
2017-01-11

A négyfős magyar csapat mellett 20-30 ember: designerek, szerkesztők, médiaszakemberek dolgoznak.

Tokaji és egri bor tarolt a borszakíróknál
Tokaji és egri bor tarolt a borszakíróknál
2017-01-06

A tokaj-hegyaljai Szent Tamás Szőlőbirtok és Pincészet 2013-as Szent Tamás Furmintja és az egri Thummerer Pince 2012-es Egri Bikavér Grand Superiorja nyerte el a Magyar Borszakírók Köre Magyar Bor Nagydíját. Az elismerést első alkalommal adják át.

Nagy dologra készül Tokajban a kormány
Nagy dologra készül Tokajban a kormány
2017-01-01

A szőlőfelvásárlásra hivatkozva 1,3 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre a kormány a Grand Tokaj Zrt.-ben, az erről szóló határozat a Magyar Közlönyben jelent meg.

 

Az magyar-orosz barátság előtt tisztelegtek
Az magyar-orosz barátság előtt tisztelegtek
2016-12-14

Új emléktábla avatásával és egy korábbi megkoszorúzásával ünnepelték Tokajban a magyar-orosz barátság napját. A négy éve elindított kezdeményezés annak apropóján jött létre, hogy a XVIII. században I. Péter Cár Tokaji Borvásárló Bizottságot alapított azért, hogy a legnemesebb nedűt, a Tokaji bort eljutassa az uralkodói udvarba.

 

Csökkenő borexport
Csökkenő borexport
2016-12-14

Magyarország bor-külkereskedelmi egyenlege (gyöngyöző bor és pezsgő nélkül) mind mennyiségben, mind értékben pozitív volt, ugyanakkor mennyiségben 20 százalékkal, értékben 7 százalékkal csökkent 2016 első nyolc hónapjában az előző év hasonló időszakához viszonyítva.

 

Átadták az idei Bussay László Emlékdíjat a Pannon Karácsonyon
Átadták az idei Bussay László Emlékdíjat a Pannon Karácsonyon
2016-12-12

Dr. Nagymarosy András kapta a Pannon Bormíves Céh Bussay László Emlékdíját

 

Mátrai borásszal bővült a Junibor: Babiczki László az új tag
Mátrai borásszal bővült a Junibor: Babiczki László az új tag
2016-12-06

A Junibor éves közgyűlését tartotta Móron tegnap, ahol szavaztak az új tagok felvételéről is.

Megindult a közösségi infrastruktúra-fejlesztés Tokaj-Hegyalján
Megindult a közösségi infrastruktúra-fejlesztés Tokaj-Hegyalján
2016-12-03

Három közösségi borászati feldolgozóüzem épül Tokaj-Hegyalján, és rövidesen elindulnak a borvidék közösségi beszerzési, illetve marketing programjai is.

 

A borászatok 101 milliárd forintot elérő termelési értéke az élelmiszeripar 3 százalékának felel meg
A borászatok 101 milliárd forintot elérő termelési értéke az élelmiszeripar 3 százalékának felel meg
2016-12-03

A borászatok termelési értéke 101 milliárd forint, amely a teljes élelmiszeripari termelés 3,2%-ának felel meg – mutatott rá a Czerván György Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkára a Tornai Pincészetben megtartott szakmai rendezvényen.

 

Csökken az olasz borok importja
Csökken az olasz borok importja
2016-12-03

A magyar borok kivitele 2014-ben 80 millió eurót, 2015-ben 82 millió, az idén augusztusig pedig 49 millió eurót tett ki. A hazai borászatok termelési értéke eléri a 101 milliárd forint, ez az élelmiszeripari termelés 3,2 százalékát teszi ki. Vannak még tartalékok a hazai borfogyasztás növelésében.

 

Akciók

Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Szakadjon ki a stresszes, pörgős életből és töltsön el +1 pihentető hétköznapot Villányban: pincelátogatás, testmasszázs és wellness vár Önre.
Akció ideje: 2017-01-01 2017-12-31
Időtartam: 4 nap/3 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: svédasztalos reggeli
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 48.000 Ft/3 éj/4 nap/2 fő-től
Carpe Diem csomag
Carpe Diem csomag
Kényeztető pihenés a villányi Bock Hotel Ermitage-ban!
Akció ideje: 2017-01-02 2017-12-31
Időtartam: 3 nap/2 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: program szerint
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 84.600 Ft/2 fő/2 éj-től

Programok


Garamvári Szőlőbirtok»

Ametiszt Hotel Harkány»

Belward Pincészet»

Bock Borászat»

Bock Hotel Ermitage**** & Óbor Étterem»

Évi Virág - Ajándék»

Gere Tamás és Zsolt Pincészete»

Neiner Pince»

Polgár Pincészet»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»

Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet»

Deé Családi Pincészet»

Szél Fiai Fogadó és Cellárium»

Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet»

Erzsébet Pince»

Gróf Degenfeld Kastélyszálló»

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok és Pincészet»

Oroszlános Borvendéglő és Borhotel****»

Patricius Borház»

Puklus Pincészet»
Rákóczi Pince és Udvarház»
Szepsy Pince»

Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok»