WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.

További Hírek

3,4 milliárd forintos fejlesztések Tokaj-Hegyalja világörökségi helyszínein
3,4 milliárd forintos fejlesztések Tokaj-Hegyalja világörökségi helyszínein
2018-03-14

Vallási helyszínek, kastélyok, műemlék épületek, történelmi utcarészek újulnak meg a „Tokaj-hegyaljai történelmi borvidék kultúrtáj világörökségi helyszíneinek fejlesztése” című projekt keretében, amelynek megvalósítására 3,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyert a Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. konzorciumi partnereivel a Széchenyi 2020 programból. A projekt célja a világörökségi helyszín versenyképességét javító turisztikai attrakciók kialakítása.

 

Tokaj, a furminton innen és túl — Küszöbön a Tokaji Március
Tokaj, a furminton innen és túl — Küszöbön a Tokaji Március
2018-03-14

A tavalyi évben közel 1000 vendég volt kíváncsi a hazánk legnagyobb fehérboros borvidékének színe-javát felvonultató nagykóstolóra. Az idei évben is hasonló érdeklődésre számítanak a szervezők. 

 

I. KÉZMŰVES GASZTRO WORKSHOP FESZTIVÁL
I. KÉZMŰVES GASZTRO WORKSHOP FESZTIVÁL
2018-03-13

Az Tállyáért Egyesület legújabb rendezvényének ötlete a hagyományok ápolása és a tudásátadás jegyében született: 2018. március 15-17. között rendezik meg első ízben a Kézműves GasztroWorkshop Fesztivált, mely Tokaj-Hegyalja helyi termelőinek, kézműves mestereinek, manufaktúráinak és gasztronómiai szereplőinek seregszemléje lesz.

Balaton Open – nyílt, nemzetközi párlatverseny
Balaton Open – nyílt, nemzetközi párlatverseny
2018-03-09

Izgalmas, újszerű, formabontó párlatversenyt szervez egy maroknyi csapat. A Balaton Open elnevezésű megmérettetés ötlete két a pálinkák világában jól ismert szakember, Pach Gábor és Aradi Péter fejéből pattant ki. Az elképzeléseket csiszolták, finomították, és megszületett a konkrét terv, amelyről március 8-án – nem véletlenül a nőnapon – számoltak be a sajtó munkatársainak.

Remekül mutatkozott be 2017-es évjárat a XVII. Országos Syngenta Borversenyen
Remekül mutatkozott be 2017-es évjárat a XVII. Országos Syngenta Borversenyen
2018-03-09

Rekordszámú, összesen 539 nevezés érkezett az ország valamennyi borvidékéről a tizenhetedik alkalommal rendezett Országos Syngenta Borversenyre. A siófoki díjátadón a szekszárdi Schieber Pincészet, a tokaji Tokajicum Borház, a tolnai Tomolik Pincészet, valamint a badacsonyi Varga Pincészet érte el a legmagasabb pontszámot és kapta a SynVino-díjakat. 

20 százalékkal nőtt a Lidl borexportja
20 százalékkal nőtt a Lidl borexportja
2018-03-07

Közel 15 millió palack magyar bort értékesített a Lidl Magyarország 2017-ben, amelynek mintegy felét exportálta külföldre. Az európai vásárlók a Királyleánykát, a Tokaji Furmintot és a Szürkebarátot keresték a leginkább – derült ki a Lidl Wine Expo Hungary-n, ahol 21 borvidék 366 féle bora közül választották ki a nemzetközi szakértők azokat, amelyek 2018-ban kerülnek majd fel Európa szerte a Lidl áruházak polcaira.

Zsirai Kata nyerte el 2018-ban a Gál Tibor Emlékdíjat
Zsirai Kata nyerte el 2018-ban a Gál Tibor Emlékdíjat
2018-03-01

A Magyar Borok Bálján 2006 óta tartó hagyomány az előző évben balesetben elhunyt, legendás egri borász emlékére alapított elismerés átadása.

Izgalmas borok kerülnek árverésre Tokajban áprilisban
Izgalmas borok kerülnek árverésre Tokajban áprilisban
2018-03-01

A Tokaji Borlovagrend idén hatodik alkalommal rendezi meg a Nagy Tokaji Borárverést 2018 április 20. és 22. között a tokaji zsinagógában. A borvidék egyik legkiemelkedőbb eseményén minden eddiginél több tétel kerül majd kalapács alá.

 

Magyar borok győzedelmeskedtek Japán legnépszerűbb borversenyén
Magyar borok győzedelmeskedtek Japán legnépszerűbb borversenyén
2018-03-01
A női bírók a bodrogkeresztúri Dereszla Pincészet négy nedűjét is aranyéremmel jutalmazták.
 

Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet»

Garamvári Szőlőbirtok»

Ametiszt Hotel Harkány»

Belward Pincészet»

Blum Pince - Borozó Vendégház»

Bock Borászat»

Bock Hotel Ermitage**** & Óbor Étterem»

Évi Virág - Ajándék»

Gere Tamás és Zsolt Pincészete»

Neiner Pince»

Polgár Pincészet»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»

Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet»

St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet»

Deé Családi Pincészet»

Szél Fiai Fogadó és Cellárium»
Borgaléria»
Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet»

Erzsébet Pince»

Gróf Degenfeld Kastélyszálló»

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok és Pincészet»

Oroszlános Borvendéglő és Borhotel****»

Patricius Borház»
Rákóczi Pince és Udvarház»
Szepsy Pince»

Tokaj Nobilis Szőlőbirtok»

Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok»