www.borutazo.hu » Hírek » WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK 

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu

WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.
KAPCSOLÓDÓ BORNAPLÓ
teszt 2 teszt nev teszt3
KAPCSOLÓDÓ HÍREK
2,2 millió euró borászati termékek külpiaci promóciójához A Balaton a vidék legnagyobb agglomerációja A DUNA BORRÉGIÓ NAPJA A józanság a vezényszó az európai borreformban A kékfrankos igazi gasztrobor A leginspirálóbb hazai példákat díjazzák a VinCE Awards-on A legjobb magyar vörösborok listája A legmenőbb fedélzeti borok A magyar borok mellett a vecsési savanyúság is népszerű Berlinben Almaáttörés a pálinka frontján Aranyérmes lett a magyar bor a tengerentúlon Átadták az MTA Bora 2015 címeket Ausztriában csak a legbátrabbak szüreteltek jégbornak való szőlőt Az export szerepe egyre nő a magyar borágazatban Bloomberg: Tokajé a jövő Bock József életműdíjat kapott Bujdosó Ferencet tagjai közé választotta a Magyar Bor Akadémia Chardonnay du Monde 2015 Dúzsi Tamás előtt tiszteleg a hazai borász szakma Ehető szakácskönyv Érinthető lett a Villányi borvidék Fröccs, jövedéki adó nélkül Gere Zsolt kapta a Gál Tibor emlékdíjat Háború lehet a palackozott fröccsből Harmadszor rendezték meg a Kárpát-medencei református szőlészek, borászok fórumát Hú!SVÉT + 7 Palkonyán Itt az idei VinCe díjazottak Jó bornak is kell a cégér Keresztes Ákos nyerte az idei Pannónia Aranygyűrű Pályázatot Kézbe fogható a Villányi Franc Kézműves bor? Ugyan már! Robotok a szőlőben Közel 15 milliárd forintból épülne újjá a Tokaj Kereskedőház Közel 50 magyar borászat mutatkozik be a ProWeinon Magyar bor- és a fürdőbemutató Pozsonyban Magyar borokat népszerűsíti a Lidl külföldön Magyar élelmiszeripari cégek mutatkoznak be Japánban Magyar reggeli az ötven legjobb között Minőségi vagy OEM bort inna? Nagy érdeklődéssel zajlott a XX. Kadarka Nemzetközi Nagydíj borverseny Nagy Tokaji Borárverés Nemzeti Bor Maraton Nemzetközi portugieserszemle és borkóstoló Pécsen New York-i séfet igazolt a Gourmet Box Növelni kell a szőlő-bor ágazat versenyképességét Rohamosan fejlődik a magyar koktélkultúra Sajtóközlemény kiszerelt fröccs előállításának szabályozásáról Szenzációs siker: magyar vörösbor lett a legjobb Párizsban! Szik Mátyás másodszor lett Magyarország sommelier bajnoka Tokaj Grand 2015 Tokaj: belehúzott az állami cég Tokaji és szekszárdi borászok kapták a Quadris-díjakat a XIV. Országos Syngenta Borversenyen Több borászvállalkozásra van szükség a Tokaji Borvidéken Több bort iszunk - Brüsszel lépett Vannak tartalékai a hazai szőlészetnek és borászatnak Villányi Franc bemutatóval készül a Villányi borvidék VinCE Budapest Wine Show
Almaáttörés a pálinka frontján
Rohamosan fejlődik a magyar koktélkultúra
New York-i séfet igazolt a Gourmet Box
Bock József életműdíjat kapott
Bujdosó Ferencet tagjai közé választotta a Magyar Bor Akadémia
Kézbe fogható a Villányi Franc
Közel 15 milliárd forintból épülne újjá a Tokaj Kereskedőház
Jó bornak is kell a cégér
Nemzetközi portugieserszemle és borkóstoló Pécsen
Több bort iszunk - Brüsszel lépett
első előző 1 2 3 4 5 6 következő utolsó
A lista folytatódik a következő oldalon!
Programajánló 
Ki-kicsoda? 
Frittmann István

Frittmann István

Borvidék:
Kunsági borvidék

Áts Károly

Áts Károly
Royal Tokaji Boszászati Zrt.
(Mád)

Borvidék:
Tokaji borvidék

Heimann Zoltán, ifj.

Heimann Zoltán, ifj.

Borvidék:
Szekszárdi borvidék

Babarczi László

Babarczi László

Borvidék:
Pannonhalmi borvidék

Lőrincz György, dr.

Lőrincz György, dr.

Borvidék:
Egri borvidék

Receptklub 

MEZEI NYÚL VADAS MÁRTÁSSAL
Mezeink fürgéje kertem zöldjeinek mártásával

MEZEI NYÚL VADAS MÁRTÁSSAL

A mezei nyúl Magyarország legfontosabb szőrmés apróvadja. Társas vadászatokon (nyúlhajtások) vadászható. A vadgazdálkodás számára szintén fontos az élő nyulak befogása, melyeket főleg Olaszországba exportálnak. Évente mintegy 80-100 ezer nyulat lőnek, illetve 30-45 ezer élő nyulat értékesítenek. Húsa ízletes, de jellegezetes vadas ízét nem mindenki kedveli.

[...]
Lexikon 

Amaretto

Olasz mandulalikőr, leghíresebb a Disaronno Amaretto, alkoholtartalma 28%. Desszertekhez, kávéhoz kitűnően illik.

Animális illat

Főleg vörösborokban felfedezhető nehéz illatjelleg, amely az idősebb borok sajátja. Emlékeztethet bőrre, tejtermékre és más állati eredetű anyagra egyaránt.

Akolóvas (fizér, akolófa, akolópálca, vizét, füzér)

Mérőpálca, melynek segélyével a boroshordók űrtartalmát szokták meghatározni. Az okoló pálcán rovátkok vannak, melyek az akószámot mutatják. Nagy hordóknál összehajlítható okoló pálcákat használnak. Az ily pálcák csak tökéletes