www.borutazo.hu » Hírek » WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK 

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu

WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.
KAPCSOLÓDÓ BORNAPLÓ
teszt 2 teszt nev teszt3
A leginspirálóbb hazai példákat díjazzák a VinCE Awards-on
2,2 millió euró borászati termékek külpiaci promóciójához
Magyar bor- és a fürdőbemutató Pozsonyban
Villányi Franc bemutatóval készül a Villányi borvidék
Háború lehet a palackozott fröccsből
Fröccs, jövedéki adó nélkül
A Balaton a vidék legnagyobb agglomerációja
Dúzsi Tamás előtt tiszteleg a hazai borász szakma
Vannak tartalékai a hazai szőlészetnek és borászatnak
Kézműves bor? Ugyan már! Robotok a szőlőben
első előző 1 2 3 4 5 6 következő utolsó
A lista folytatódik a következő oldalon!
Programajánló 
Ki-kicsoda? 
Vesztergombi Ferenc

Vesztergombi Ferenc

Borvidék:
Szekszárdi borvidék

Németh János

Németh János

Borvidék:
Szekszárdi borvidék

Takler Ferenc

Takler Ferenc

Borvidék:
Szekszárdi borvidék

Homonna Attila

Homonna Attila

Borvidék:
Tokaji borvidék

Hagymási József

Hagymási József

Borvidék:
Egri borvidék

Receptklub 

Medvehagymás fűszervaj
másként, mint máskor

Medvehagymás fűszervaj

A vaj kiváló ízfelvevő, ezért sokféleképpen ízesíthetjük, kedvünk szerint. Többféle ízesítésű fűszervajat is készíthetünk, mely nem csak ízletes, de látványos kiegészítője is grillételeinknek, vagy pirítós mellé is isteni.

[...]
Lexikon 

Kénezés

A mustba, vagy a borba kénessavat, vagy kén-dioxidot juttatunk.

Etilalkohol

A borok alkoholtartalma általában 8,5%-14% között mozog. De vannak ennél alacsonyabb és magasabb alkoholtartalmú borok is. Az élesztőgombák 16,5% alkoholtartalom felett elpusztulnak, ezért ennél nagyobb alkoholtartalmat hagyományos erjesztéssel

Dionüszosz

Dionüszosz görög isten (a rómaiaknál Bacchus vagy Liber, az etruszkoknál Fufluns) a mitológiában a bor és mámor megtestesítőjee, aki értett a mezőgazdasághoz és termékenységet is hozhatott. Ő volt a görög színjátszás patrónusa