WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.

További Hírek

Hektoliternyi hamis bort foglalt le a Nébih
Hektoliternyi hamis bort foglalt le a Nébih
2016-01-15

13.100 liter hamis, vagy fogyasztásra alkalmatlan bort zároltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szakemberei a NAV-val közös akció során egy Bács-Kiskun megyei borászati üzemben, írja a Nébih sajtóközleményében.

Minőségi megújulás a Tokaj Kereskedőházban
Minőségi megújulás a Tokaj Kereskedőházban
2016-01-13

A napokban kerül a kormány elé a Tokaj Kereskedőház négyéves fejlesztési terve, amelynek köszönhetően az évtized végére a ma még komoly anyagi támogatásra szoruló cég nyereséges lesz, a szükséges beruházások megvalósítására és az értékesítés felfutásához azonban további 16,6 milliárd forintra van szükség – mondta lapunknak Szappanos Péter, az állami tulajdonú társaság nemrég kinevezett vezérigazgatója. 

Munkácsra csábít a vörös bor ünnepe
Munkácsra csábít a vörös bor ünnepe
2016-01-13

Munkácson ma kezdetét vette Kárpátalja egyik legismertebb és legnépesebb fesztiválja, a hagyományos vörös bor ünnepe.

 Tokaji borút Oroszországba?
Tokaji borút Oroszországba?
2016-01-10

Több évszázad után ismét felállíthatják a Tokaji Orosz Borvásárló Bizottságot.

Fagyott szőlőből bor
Fagyott szőlőből bor
2016-01-07

Az óév utolsó napjaiban megérkező fagyoknak köszönhetően több borász is szüretelt jégbornak való szőlőt az elmúlt napokban a megyében.

Hárommillió hektoliter új magyar bor készült idén
Hárommillió hektoliter új magyar bor készült idén
2016-01-06
Mintegy 15 százalékkal több szőlő termett az idén, mint tavaly.
Dekantáló gép kapott innovációs díjat a CES-en
Dekantáló gép kapott innovációs díjat a CES-en
2016-01-06

És persze kik találták volna ki, mint a franciák.

Tokajban betiltják a PET palackot
Tokajban betiltják a PET palackot
2015-12-19

A tokaji önkormányzat rendelete szerint jövő év elejétől tilos PET-palackban bort árulni és árubemutatás céljából kihelyezni. A döntés a város tulajdonában álló közterületeken tiltja meg a flakonos bor kereskedelmét, de az üzletekben továbbra is kapható lesz a „gazdaságos” kiszerelés.

Borozni tanítják az egyetemistákat
Borozni tanítják az egyetemistákat
2015-12-15

A Budapesti Corvinus Egyetmen vette kezdetét, közel 200 hallgató részvételével, a Nagy Egyetemi Borteszt következő évada.

Vince napi hagyományőrző programok a Villányi borvidéken
Vince napi hagyományőrző programok a Villányi borvidéken
2015-12-11

A Villányi borvidéken még nem kezdődött el az igazi tél, de már Szent Vince napjának megünneplésére készülnek. Az egyre népszerűbb Variációk Vincére (január 23-án) számos színes programlehetőséggel várja vendégeit. A Vince napi népszokások felelevenítése megtöri a tél csendjét a dűlök között. A pincészetek és éttermek alkalomhoz illő bor- és ételkülönlegességekkel várják a látogatókat. 2016-ban már tizenegy borvidéki házigazda csatlakozik a Dűlőjáró Vince programokhoz.

Akciók

Valentin-napi hétvége a Bock Pincében
Valentin-napi hétvége a Bock Pincében
Romantikus hétvége Villányban
Akció ideje: 2016-02-12 2016-02-14
Időtartam: 3 nap/2 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage & Óbor Étterem
Ellátás: csomag szerint
Elhelyezés: kétágyas szobákban
Részvételi díj: 66 300 Ft/2 éj/2 fő-től

Programok

KávéBár Bazár 2016 KávéBár Bazár 2016
2016 február 20 -
2016 február 21
Télfelejtő Télfelejtő
2016 február 20

Garamvári Szőlőbirtok»

Ametiszt Hotel Harkány»

Belward Pincészet»

Bock Borászat»

Bock Hotel Ermitage**** & Óbor Étterem»

Évi Virág - Ajándék»

Gere Tamás és Zsolt Pincészete»

Neiner Pince»

Polgár Pincészet»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»

Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet»

St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet»

Deé Családi Pincészet»

Béres Szőlőbirtok és Pincészet»

Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet»

Erzsébet Pince»

Gróf Degenfeld Kastélyszálló»

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok és Pincészet»

Oroszlános Borvendéglő és Borhotel****»

Patricius Borház»

Puklus Pincészet»

Szepsy Pince»