WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.

További Hírek

Tűzijáték koronázta meg az Egri Bikavér Hungarikummá válásának napját
Tűzijáték koronázta meg az Egri Bikavér Hungarikummá válásának napját
2017-03-21

Ma ülésezett a Hungarikum Bizottság Egerben. Eldőlt, megkapta az ország egyik legjobb bora a Hungarikum minősítést. Díszlövéssel ünnepelték a bejelentést.

 

Nagy érdeklődéssel zajlott a XXII. Kadarka Nemzetközi Nagydíj
Nagy érdeklődéssel zajlott a XXII. Kadarka Nemzetközi Nagydíj
2017-03-20

Az idei évben március 17-én, 22. alkalommal került megrendezésre Kiskőrösön az István Borházban a hagyományos Kadarka Nemzetközi Nagydíj. A hazai, valamint a határainkon túl is ismert és elismert borversenyre minden évben nagy érdeklődés mutatkozik. Erdélyből, a Délvidékről, és Bulgáriából is érkeztek borminták.

Magyar bor nyert a düsseldorfi borversenyen
Magyar bor nyert a düsseldorfi borversenyen
2017-03-19

A Koch borászat a PAR Wine Award International verseny Top Gold elismerése mellett két arany- és egy ezüstmedált is kapott a Düsseldorfban tartott nemzetközi bormustra vasárnapi díjátadó ünnepségén.

 

Tokaj nyert a borvidékek között a XVI. Országos Syngenta Borversenyen
Tokaj nyert a borvidékek között a XVI. Országos Syngenta Borversenyen
2017-03-10

Tizenhatodik alkalommal rendezték meg az Országos Syngenta Borversenyt, amelyre idén összesen 459 nevezés érkezett az ország összes bortermelő térségéből.

Hova kerül 11 millió palack magyar bor?
Hova kerül 11 millió palack magyar bor?
2017-03-10

Már nem ciki áruházban vagy diszkontláncoknál bort venni. A kínálat dinamikusan fejlődik, sőt, mostanra elértünk oda, hogy egyre több magyar tétel jut el külföldre – gondolta volna, hogy az egyik nagy exportőrünk a Lidl?

 

Identitás és márkaépítés – fölfelé tör a magyar bor
Identitás és márkaépítés – fölfelé tör a magyar bor
2017-03-08

Új dinamikát kapott a magyar bor ügye – derült ki a Borjog-Bormarketing 2017 Konferencián. Az immár ötödjére megrendezett tanácskozás a szakma és a döntéshozók párbeszédének hasznos fóruma.

 

Megszületett a Magna Mátra
Megszületett a Magna Mátra
2017-03-07

Hiába hazánk második legnagyobb kiterjedésű borvidéke a Mátrai, a legutóbbi időkig a súlyához mérten mégis csak kevés szó esett róla. A most alakult Magna Mátra szervezetnek viszont már közös víziója van arról, hogy miként válhat a régió erős identitású termőhellyé.

 

Villány Természetesen! a VinCE Budapesten
Villány Természetesen! a VinCE Budapesten
2017-02-28

Szeretettel várjuk március 17. és 19. között a Corinthia Hotelben, ahol a Villányi borvidék 18 pincészetének kiemelkedő borait mutatjuk be a VinCE Budapest Wine Show-n. 15 Villányi Franc, további 15 villányi prémium bor, személyes találkozások, újdonságként: borász fogadóórák…

 

Varkoly Ádám kapta az idei Gál Tibor Emlékdíjat
Varkoly Ádám kapta az idei Gál Tibor Emlékdíjat
2017-02-28

A most szombaton lezajlott 12. Magyar Borok Bálja csúcspontját jelentette, amikor kihirdették: a Gál Tibor Emlékdíjat idén Varkoly Ádám kapja.

Összefogtak, hogy növeljék a somogyi bor presztízsét
Összefogtak, hogy növeljék a somogyi bor presztízsét
2017-02-27

Stratégia készül nyárra a Somogy megyében, elsősorban a Balatonboglári borvidéken termelt bor presztízsének növelésére. A témában érintett borászok, szakmai szervezetek képviselői és politikusok szerdán, Kaposváron tartották első megbeszélésüket.

 

Akciók

Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Szakadjon ki a stresszes, pörgős életből és töltsön el +1 pihentető hétköznapot Villányban: pincelátogatás, testmasszázs és wellness vár Önre.
Akció ideje: 2017-01-01 2017-12-31
Időtartam: 4 nap/3 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: svédasztalos reggeli
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 48.000 Ft/3 éj/4 nap/2 fő-től
Carpe Diem csomag
Carpe Diem csomag
Kényeztető pihenés a villányi Bock Hotel Ermitage-ban!
Akció ideje: 2017-01-02 2017-12-31
Időtartam: 3 nap/2 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: program szerint
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 84.600 Ft/2 fő/2 éj-től

Programok

Helia-D Jazz Brunch Helia-D Jazz Brunch
2017 April 23
BorZsongás a Vylyan Teraszon BorZsongás a Vylyan Teraszon
2017 April 28 -
2017 May 01
BorZsongás Fesztivál 2017 BorZsongás Fesztivál 2017
2017 April 29 -
2017 May 01
Rosalia 2017 | Rosé és Pezsgő Liget Rosalia 2017 | Rosé és Pezsgő Liget
2017 May 12 -
2017 May 14
Bock & Roll & Friends Bock & Roll & Friends
2017 May 27
VI. GERE Jazz Fesztivál VI. GERE Jazz Fesztivál
2017 June 09 -
2017 June 10
Kerekdomb Fesztivál 2017 nyár Kerekdomb Fesztivál 2017 nyár
2017 June 16 -
2017 June 18
XXI. Egri Bikavér Ünnep XXI. Egri Bikavér Ünnep
2017 July 06 -
2017 July 09

Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet»

Garamvári Szőlőbirtok»

Ametiszt Hotel Harkány»

Belward Pincészet»

Blum Pince - Borozó Vendégház»

Bock Borászat»

Bock Hotel Ermitage**** & Óbor Étterem»

Évi Virág - Ajándék»

Gere Tamás és Zsolt Pincészete»

Neiner Pince»

Polgár Pincészet»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»

Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet»

St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet»

Deé Családi Pincészet»

Szél Fiai Fogadó és Cellárium»
Borgaléria»
Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet»

Erzsébet Pince»

Gróf Degenfeld Kastélyszálló»

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok és Pincészet»

Mádi Kúria Hotel»

Oroszlános Borvendéglő és Borhotel****»

Patricius Borház»

Puklus Pincészet»
Rákóczi Pince és Udvarház»
Szepsy Pince»

Tokaj Nobilis Szőlőbirtok»

Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok»