WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.

További Hírek

Több mint száz borral várja vendégeit a 12. Magyar Borok Bálja
Több mint száz borral várja vendégeit a 12. Magyar Borok Bálja
2017-02-27

A hazai báli szezon egyik legszínvonalasabb társasági eseménye a Winelovers szervezésében február 25-én a Corinthia Grand Hotel Royal szállodában megrendezésre kerülő Magyar Borok Bálja. A bál immár 12. alkalommal, több mint 100 kóstolható hazai borral, top séfek által összeállított menüvel és gazdag programkínálattal várja a borok és a gasztronómia rajongóit.

Itt van Kelet-Közép-Európa legnagyobb presztízsű boreseményének programja
Itt van Kelet-Közép-Európa legnagyobb presztízsű boreseményének programja
2017-02-22

Kelet-Közép-Európa legjelentősebb borpiaci találkozója, a 8. VinCE Budapest Wine Show 160 kiállítóval, 1000 különböző borral, számtalan mesterkurzussal, neves bortermelőkkel, nemzetközi szakértőkkel és borbeszerzőkkel, különleges kóstolókkal várja a borkedvelőket és a szakmabelieket március 17–19. között a Corinthia Hotelben.

 

Eger és Szekszárd összefog a bikavérért
Eger és Szekszárd összefog a bikavérért
2017-02-21

A két borvidék borászai együtt dolgoznak azért, hogy újrapozícionálják ezt a tradicionális magyar bortípust. Idén március 3-án rendezik meg Budapesten az Eger-Szekszárd Bikavér Párbajt, ahol a borászoktól személyesen is megtudhatjuk, hogy mit gondolnak a bikavér jelenéről és jövőjéről.

 

A hegyközségek tanácsa szabályozná a szőlőértékesítést
A hegyközségek tanácsa szabályozná a szőlőértékesítést
2017-02-21

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) tervezetet dolgoz ki a szőlőértékesítés szabályozására, a szőlész-borász szakmaközi szervezet a 2017-es szüret zökkenőmentes lebonyolítása érdekében augusztusra új típusú árprognózis közzétételét tervezi - közölte a szervezet kedden az MTI-vel.

 

Villányi kóstoló Amszterdamban
Villányi kóstoló Amszterdamban
2017-01-19

A legszebb Villányi Franc-okat kóstolhatta egy mesterkurzus keretében az amsterdami Wine Professional közönsége január 9-én, ahol a Csányi Pincészet, Heumann Pincészet, Jekl Pincészet, Gere Tamás és Zsolt Pincészete, Malatinszky Kúria Organikus Szőlőbirtok, Ruppert Borház, Sauska Pincészet, Szemes Pincészet, Vylyan Pincészet, Weninger&Gere Pincészet, Tiffán’s Pincészet és a Domaine Mondivin borai mutatkoztak be

 

Legyünk büszkék a furmintra!
Legyünk büszkék a furmintra!
2017-01-18

Február közeledtével egyre több szó esik erről a szőlőfajtáról, a legtöbben mégsem tudnak róla sokat, pedig érdemes jobban megismerni, mert olyan kincsről van szó, ami egy komoly nemzetközi mezőnyben és a csúcsgasztronómiában is megállja a helyét.

 

Katalóguszárás, jégrendelés: befutónál a ProWein 2017
Katalóguszárás, jégrendelés: befutónál a ProWein 2017
2017-01-18

Jó jel a hazai borpiac számára, hogy idén – több éves kihagyás után - újból tartott sajtótájékoztatót Budapesten a világ legfontosabb borszakvásáraként ismert, németországi ProWein csapata. Ezek szerint ismét visszakerültünk a világ „borkeringésébe”. Nyilván az is sokat nyomott a latba, hogy tavaly, a magyar kiállítók mellett a hazánkból érkező szaklátogatók száma 50 százalékkal volt több az előző évhez képest.

 

Nagyon sokan szeretnének borászati támogatást kapni
Nagyon sokan szeretnének borászati támogatást kapni
2017-01-18

A borászati fejlesztésekre beadott pályázatok forrásigénye már most meghaladja a rendelkezésre álló negyvenmilliárd forintot – írja a Magyar Hírlap pénteki számában. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke szeretné, ha a pályázati keretösszeg megemelkedne.

 

Milyen magyar borokat isznak a világ csúcséttermeiben?
Milyen magyar borokat isznak a világ csúcséttermeiben?
2017-01-11

Október közepén, egy szürke, esős hétfőn este gyakorlatilag nem volt szabad asztal Budapest belvárosának egyik menő borbárjában. A foglalás nélkül érkező vendégeket sorra küldték el, a sommelier-k megállás nélkül töltötték a poharakat. A magyar bor persze nem csak Budapesten hódít, Mádon, Egerben, Villányban sorra nyílnak az igényes kóstolóhelyek, bárok, éttermek, és országszerte egyre több borbolttal találkozni.

 

Bikavérrel és furminttal hódítanánk meg a világot
Bikavérrel és furminttal hódítanánk meg a világot
2017-01-11

Túligénylés miatt növelhetik a borászok 40 milliárd forintos, szeptemberben megnyitott támogatási keretét – értesült lapunk közigazgatási forrásból. Informátorunk jelezte azt is, hogy a keret bővítésének mértékéről és időpontjáról még nem született döntés, ám minderre „belátható időn belül jó esély van”.

 

Akciók

Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Szakadjon ki a stresszes, pörgős életből és töltsön el +1 pihentető hétköznapot Villányban: pincelátogatás, testmasszázs és wellness vár Önre.
Akció ideje: 2017-01-01 2017-12-31
Időtartam: 4 nap/3 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: svédasztalos reggeli
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 48.000 Ft/3 éj/4 nap/2 fő-től
Carpe Diem csomag
Carpe Diem csomag
Kényeztető pihenés a villányi Bock Hotel Ermitage-ban!
Akció ideje: 2017-01-02 2017-12-31
Időtartam: 3 nap/2 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: program szerint
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 84.600 Ft/2 fő/2 éj-től

Programok


Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet»

Garamvári Szőlőbirtok»

Ametiszt Hotel Harkány»

Belward Pincészet»

Blum Pince - Borozó Vendégház»

Bock Borászat»

Bock Hotel Ermitage**** & Óbor Étterem»

Évi Virág - Ajándék»

Gere Tamás és Zsolt Pincészete»

Neiner Pince»

Polgár Pincészet»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»

Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet»

St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet»

Deé Családi Pincészet»

Szél Fiai Fogadó és Cellárium»
Borgaléria»
Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet»

Erzsébet Pince»

Gróf Degenfeld Kastélyszálló»

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok és Pincészet»

Mádi Kúria Hotel»

Oroszlános Borvendéglő és Borhotel****»

Patricius Borház»

Puklus Pincészet»
Rákóczi Pince és Udvarház»
Szepsy Pince»

Tokaj Nobilis Szőlőbirtok»

Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok»