WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

2008-11-06 | www.elelmiszer.hu
WINES OF HUNGARY - NEVE VAN, ARCA MÉG NINCS A MAGYAR BORNAK

Bár még az út elején jár a nemzetközi promóciókra szánt Wines of Hungary márka, az őszi boros rendezvények szezonjában már így jelenik meg a külföldi rendezvényeken a magyar bor. Igaz, a Magyar Bormarketing Kht. által létrehozott esernyőmárka egyelőre csak nevében létezik, arculatára, weboldalára csak most hirdetett tendert az Agrármarketing Centrum (AMC).

"A külpiaci marketing-kommunikáció tekintetében legfontosabb célunk, hogy felépítsük és megfelelően pozícionáljuk a magyar bor közös márkanevét, a Wines of Hungary-t" - nyilatkozta a Kreatív Online-nak Nemes Richárd, a Bormarketing ügyvezetője.

A márkanév egyébként nem újkeletű, hiszen évek óta létezik a Wine Australia, a Wines of Chile, vagy a Wines from Spain, amiket szintén egy-egy generikus promóciós szervezet menedzsel.

A Wines of Hungary ugyan egyelőre csak nevében létezik, de a Magyar Bormarketing már használja is az őszi borszezonban, például a stockholmi, a londoni vagy holland promócióknál, illetve újságírók beutaztatásánál.

"Márkanév és domain már van, de nincs még arculatunk és weboldalunk sem, pedig nagy szükségünk lenne már ezekre, a kapcsolódó feladatokra azonban csak nem régiben lett meg a pénz" - tette hozzá Nemes Richárd.

Az AMC októberben a Közbeszerzési Értesítőben gyorsított tárgyalásos eljárást hirdetett a Wines of Hungary márka arculatának kidolgozására, online és nyomtatott megjelenések elkészítésére. A közbeszerzés formáját Nemes Richárd szerint épp a szükség határozta meg, de így is csak tavaszra várható, hogy elkészül a logó és a komoly munkát igénylő weboldal.

A tenderkiírás szerint a nyertes feladata az arculati kézikönyv kidolgozásán túl az angol nyelvű weboldal és Wines of Hungary magazin elkészítése lesz. Az eljáráson azok indulhatnak, akik 2005-2007 között rendelkeznek legalább egy nettó tízmillió forint értékű befejezett nemzetközi brand-építési referenciával, és csapatában van legalább egy médiatervező, egy IT-szakértő és egy kreatív szakember. Az ügynökségek november 3-ig pályázhatnak - olvasható a Kreatív Online-on.

Nemes Richárd testvérportálunknak azt is elmondta, hogy az esernyőmárka alatt olyan termékportfoliót kezelnek, amelynek minden eleme versenyképes lehet a célpiacon. A márkaszegmentáció szerint local heroes, international standard és world-class termékcsoportot állítottak fel.

A portfolióban a local heroes van túlsúlyban, ide tartoznak a magyar, illetve a Kárpát-medencére jellemző szőlőfajtákból készült fajtaborok, vagy házasítások, mint például a Furmint, a Hárslevelű, a Leányka, az Irsai Olivér, a Kékfrankos, a Kadarka, vagy a Tokaji Aszú. Ezt a csoportot követi az international standard, ahol elsősorban világfajtákból készült, nagy mennyiségben előállított fajtaborok és házasítások - a Pinot gris, a Sauvignon blanc, Merlot - szerepelnek. A world-class kategória nevéből eredően világfajtákból készült, kivételes minőségű, felismerhető borokat tartalmaz, mint például a Cabernet franc, a Cabernet sauvignon vagy a Chardonnay.

"A promóciós programok során az adott rendezvény céljától, valamint a résztvevőktől függ, hogy melyik termékcsoportot emeljük ki a portfolióból, hiszen mást mutatunk be egy nagy rendezényen és mást egy szűkkörű borvacsorán" - magyarázta Nemes Richárd.

Az ügynökségek egyébként további "boros-tenderekre" is készülhetnek, hamarosan kiírnak egy imázsfilm-készítésre szóló eljárást és a tervek szerint tavasszal országos szinten lesz borturizmust, bor és gasztronómiát népszerűsítő kampány, de az ideihez hasonlóan jövőre is várható fröccs-kampány. Ezekhez kapcsolódóan várhatóan kreatív- és médiafeladatokra keresnek majd partnert.

Az év elején útjára indult Bormarketing Program szakmai irányítója a borász szakmai szervezetek által létrehozott Magyar Bormarketing Kht. A program költségvetése éves szinten mintegy 700 millió forint. A kapcsolódó feladatok pályáztatásában és közbeszereztetésében az AMC segíti a Kht-t.

További Hírek

Így válasszunk italt a ferihegyi reptéren, ha külföldre utazunk
Így válasszunk italt a ferihegyi reptéren, ha külföldre utazunk
2017-10-04

A Budapest Airport által üzemeltetett ferihegyi repülőtéren tavaly több mint 11 millió utas fordult meg, akiknek közel a fele volt induló, és ebből körülbelül 1,5 millióan vásároltak a helyi Heinemann Duty Free üzletben. A külföldi vendégek közül leginkább az orosz, brit, finn és kínai utasok vásárolnak, de a magyarok is szívesen választanak a hazai termékek közül. Választani pedig van miből, hiszen az édességek és húskészítmények mellett csaknem 100 féle magyar bor és több mint 50 különböző hazai pálinka, valamint likőr várja az utasokat. Jáhner Attila sommelier segít abban, hogy hogyan érdemes a széleskörű kínálatból italt választani.

Olaszrizling Október, ötödszörre
Olaszrizling Október, ötödszörre
2017-09-27

Az őszi borkóstoló- és fesztiválszezon egyik fénypontjának ígérkezik az 2017 októberében immáron ötödik alkalommal megrendezésre kerülő Olaszrizling Október Nagykóstoló. Bár a rendezvényen egyértelműen hazánk egyik legnépszerűbb fehérbora áll a középpontban, vendégszereplőként a közel 200 tétel között számos rajnai rizling is kóstolható lesz.

 

Palkonyai Szüreti Nyitott Pincék – fókuszban a zene
Palkonyai Szüreti Nyitott Pincék – fókuszban a zene
2017-09-27

Ősszel újabb meglepetéssel és színes programokkal készül Palkonya, a Villányi borvidék legszebb települése.

 

Éljen a Juhfark!
Éljen a Juhfark!
2017-09-25

Közönség és szakmai sikerrel zárult szombaton a Tornai Pincészetben megrendezett 2. Somlói Juhfark Ünnep. A reprezentatív sétáló kóstolón 15 pince 27 legjobb juhfarkját ismerhette meg a közönség, emellett Kiss Eliza kormánybiztos és Fiáth Atilla nemzetközi borakadémikus részvételével érdekes szakmai diskurzus is zajlott a magyar bor és a különleges, limitált fajták esélyeiről a hazai és a világpiacon. 

 

Hajrá az 1 millióért!
Hajrá az 1 millióért!
2017-09-25

Október 31-ig lehet indulni a Borászok Borásza Ösztöndíjért!

 

V. JUNIBOR és Gasztroünnep a borászok új generációjával
V. JUNIBOR és Gasztroünnep a borászok új generációjával
2017-09-20

33 család, 40 borász és az ország majdnem összes borvidéke. Frissek, fiatalok, energikusak, világlátottak. Ők a Junibor Egyesület, akik a DiVinoval karöltve ötödik alkalommal veszik birtokba – ezúttal szeptember végén – a Bazilika előtti Szent István teret.

Az új trend: nem csak egészséges, de szép is!
Az új trend: nem csak egészséges, de szép is!
2017-09-19

Idén először adták át a Magyarország Legszebb Birtoka díjat, ahol az összesített győztes mellett külön kategóriákban mérettettek meg a birtokok. A borászat kategóriában a borotai Koch Borászat nyert díjat, míg a Gyümölcs- és szőlőtermesztő kategóriában a Szászi Pince sikeréért szoríthattak az érdeklődők.

Haspókoknak kedvez a KLM
Haspókoknak kedvez a KLM
2017-09-18

A flightguide.klm.com weboldal részletes információkkal látja el az utasokat még az indulás előtt, hogy milyen ételek közül választhatnak a nemzetközi járatok Economy osztályán.

Először a régióban: Nemcsak bort, napenergiát is tankolhatunk a Bock Pincészetnél!
Először a régióban: Nemcsak bort, napenergiát is tankolhatunk a Bock Pincészetnél!
2017-09-18

A villányi Bock család legfrissebb fejlesztésének köszönhetően a Bock Pince lett az első olyan magyarországi borászat, amelynek vendégei a napsugarak segítségével „tankolhatják” meg elektromos járműveiket. A technikai újdonságnak számító, tisztán napenergiával működő berendezést a napokban adták át a Bock Hotel Ermitage**** parkolójában.

Oltalom és jövő a kinyújtott kéz
Oltalom és jövő a kinyújtott kéz
2017-09-14

Életünk első három évében eldől, milyen mértékben bontakozhat ki a bennünk rejtőzködő csoda.

 

Akciók

Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Villányi 2=3 hétköznapok 2015
Szakadjon ki a stresszes, pörgős életből és töltsön el +1 pihentető hétköznapot Villányban: pincelátogatás, testmasszázs és wellness vár Önre.
Akció ideje: 2017-01-01 2017-12-31
Időtartam: 4 nap/3 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: svédasztalos reggeli
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 48.000 Ft/3 éj/4 nap/2 fő-től
Carpe Diem csomag
Carpe Diem csomag
Kényeztető pihenés a villányi Bock Hotel Ermitage-ban!
Akció ideje: 2017-01-02 2017-12-31
Időtartam: 3 nap/2 éjszaka
Szállás: Bock Hotel Ermitage****
Ellátás: program szerint
Elhelyezés: 2 ágyas szobában
Részvételi díj: 84.600 Ft/2 fő/2 éj-től

Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet»

Garamvári Szőlőbirtok»

Ametiszt Hotel Harkány»

Belward Pincészet»

Bock Borászat»

Bock Hotel Ermitage**** & Óbor Étterem»

Évi Virág - Ajándék»

Gere Tamás és Zsolt Pincészete»

Neiner Pince»

Polgár Pincészet»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»

St. Andrea Szőlőbirtok és Pincészet»

Deé Családi Pincészet»

Szél Fiai Fogadó és Cellárium»
Borgaléria»
Disznókő Szőlőbirtok és Pincészet»

Erzsébet Pince»

Gróf Degenfeld Kastélyszálló»

Gróf Degenfeld Szőlőbirtok és Pincészet»

Oroszlános Borvendéglő és Borhotel****»

Patricius Borház»

Puklus Pincészet»
Rákóczi Pince és Udvarház»
Szepsy Pince»

Tokaj Nobilis Szőlőbirtok»

Tokaj-Hétszőlő Szőlőbirtok»