Balaton és vitorlázás az új Bujdosó-címkéken is

2017-09-12 | Hírszerkesztő | Fotó: Furmint Photo

A dél-balatoni Bujdosó Szőlőbirtok és Pincészet Matróz sorozatának címkecsaládja megújult idén ősszel. A téma maradt a Balaton és a vitorlázás, a letisztult grafikai elemekkel és új színvilággal rendelkező címkéket ismét Ipacs Géza tervezte meg a pincészet részére.

Balaton és vitorlázás az új Bujdosó-címkéken is

Amikor a pincészet 2011-ben megkereste Ipacs Géza grafikust, szinte azonnal egyértelmű volt, hogy a tökéletesen hozzájuk passzoló koncepció és címkevilág a vitorlázás témaköre lesz, hiszen a családtól elválaszthatatlan a Balaton és a hajózás.  



A Bujdosó fivérek gyerekkoruk óta vitorláznak, és azóta sem csillapodott ez a szenvedélyük, amely jól megfér a Balaton melletti szőlőműveléssel és borászkodással. Állandó résztvevői a hazai versenyeknek, többek között a Kékszalagnak, de rendszeresen indulnak az Adrián folyó megmérettetéseken is. Nem volt nehéz felismerni, hogy a saját történetük kifejezetten jól áll nekik, így a Matróz sorozat korábban színes grafikái mellett a prémium boraikat is a Balaton klasszikus, elegáns vitorlásairól, többek közt a Sirocco, a Nemere és a Tramontana nevű hajókról nevezték el.

 

Két éve merült fel bennem, hogy ugyan jók ezek a címkék, és a vásárlók visszajelzései alapján szerethetőek is, de a világ mint vizuális környezet gyorsan változik, és ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Korszerűnek és aktuálisnak maradni fontos része egy márka életének” – mondja Ipacs Géza a Matróz sorozat címkéinek arculatváltásáról.

 

Egy grafikailag egységesebb és markánsabb megjelenés volt az új címkék koncepciójának az alapja, ami sokkal erősebb kódokkal kommunikál. A változás legszembetűnőbben a motívumok letisztultságában és elrendezésében, valamint az új színválasztásban látszik.

 

Bár az előző címkecsaláddal mind elégedettek voltunk, mégis úgy éreztem, hogy már nem olyan vagány, mint 2011-ben. Szerettem volna, ha az új címkék egy kicsit elegánsabb, kevésbé színes, egyszerűbb formavilágúak legyenek úgy, hogy az alapkoncepció és a motívumok megmaradjanak” – meséli Bujdosó Ferenc.

 

Az eddigi sokszínű és rajzosabb motívumok ikonjellegű megjelenésre cserélődtek, a centrális elrendezést pedig átlós váltotta fel. A korábbi címkéken nem szerepelt még az a színkódolás, ami az új arculat egyik meghatározó eleme. A döntés természetesen a kék színre esett, abból is a tengerészkékre, amit pl. a jól ismert és népszerű tengerészcsíkos pólókról ismerhetünk. A fő motívumok a Balaton és a vitorlázás maradtak. A tipográfia feszesebbé vált, a Bujdosó logó pedig a címke alsó részébe került egy kék sávba, ami által plusz nyomatékot kapott.

 

A végeredmény az elvárások szerinti egységesebb és letisztultabb márkamegjelenés lett. Azt gondolom, hogy az új címkecsalád elősegíti a Bujdosó-sztori továbberősödését” – indokolja a változásokat Ipacs Géza.

Cimkék: Bujdosó

További Hírek

Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.
2020-02-20

Minden borbarát tudja, hogy ha február, akkor Furmint. A furmint szempontjából koncentrált időszakban országszerte, sőt immár határainkon túl is éttermek, borkereskedők, események hívják fel a figyelmet a szőlőfajta értékeire.

Jó hír a bor iránt rajongóknak: idén is lesz VinCE Budapest!
Jó hír a bor iránt rajongóknak: idén is lesz VinCE Budapest!
2020-02-19

Ismét megnyitja kapuit április első hétvégéjén a VinCE Budapest Wine Show a Várkert Bazárban. Az ország egyik legjobban várt beltéri boros eseményén több száz bor, pezsgő és párlat kóstolására lesz lehetőség.

Irodalmi bor lett a REDy
Irodalmi bor lett a REDy
2020-02-18

Nemzetközi irodalmi díjátadó ceremóniát színezett a vörös házasítás: a REDy.

 

Nem csak bor készül a szőlőből
Nem csak bor készül a szőlőből
2020-02-17

Az Argiolas szardíniai birtokon 5000 tonna szőlőt szüretelnek évente. Mariano és Barbara büszkék arra, hogy csak őshonos fajtáik vannak, így hozzájárulnak a körkörös gazdasághoz.

Az amerikai büntetővám betehet a francia boroknak
Az amerikai büntetővám betehet a francia boroknak
2020-02-12

Rekordszintre emelkedett a francia borok és szeszesitalok exportja tavaly, de az idei kilátások egyelőre kedvezőtlenek - írja az MTI a francia bor- és szeszesital-exportőrök szövetségének (FEVS) közlése nyomán.

Debrecen város bora - Most először hat bor és egy pezsgő viselheti a címet
Debrecen város bora - Most először hat bor és egy pezsgő viselheti a címet
2020-01-30

A Debrecen város bora címet most először egy teljes borkínálatban, hét kategóriában ítélték oda, a díjazottak egy évig lesznek a város borai.

A klímaváltozás miatt eltűnhet a tokaji bor
A klímaváltozás miatt eltűnhet a tokaji bor
2020-01-30

A globális felmelegedés miatt átrendeződik a világ bortérképe a következő évtizedekben – tájékoztat az EuroNews egy amerikai tudományos akadémia folyóiratában (PNAS) megjelent tanulmányra hivatkozva.

Több mint nyolcszáz bor az évindító kóstolón
Több mint nyolcszáz bor az évindító kóstolón
2020-01-29

Több mint 800 magyar és külföldi borral, Furmint teremmel, valamint mesterkurzusokkal és előadásokkal várja az érdeklődőket a Winelovers Grand borkóstoló szombaton a Corinthia Hotel Budapest termeiben.

360 ezer liter bor folyt egy folyóba Kalifornia államban
360 ezer liter bor folyt egy folyóba Kalifornia államban
2020-01-25

3600 hektoliter bort veszített el egy Kalifornia állambeli borgazdaság, miután az egyik bortartály ajtaja kinyílt szedán. A CNN híre szerint a bor egy patakba folyt Sonoma megyében.

Programok