Harmadszorra is Nagy Bor Teszt

2018-06-06 | Hírszerkesztő

Május 15-én elindult a Nagy Bor Teszt, hazánk legnagyobb online boros felmérése, immár harmadik alkalommal.  Az elmúlt két évben összesen 60.000 válaszadó adatait dolgozták fel a kutatók, akik nem kevesebbre vállalkoztak, mint az internetet használók borvásárlási és borfogyasztási szokásainak elemzésére. Az idei évben a kutatás fókusza bővült: a szakmai partnerként közreműködő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a felmérésben azzal a szándékkal vesz részt, hogy feltérképezze a hazai borturisztikai trendeket, miközben felhívja a figyelmet a borok megismerésének legkellemesebb és egyben legizgalmasabb módjára, a borvidékre tett utazásokra.

Harmadszorra is Nagy Bor Teszt

A nagy elérés és minta nem csak a felmérés jelentőségét, megbízhatóságát növeli, hanem a kulturált borfogyasztásra is felhívja a figyelmet. Cél emellett az, hogy a hazai borpiac számára aktuális információval szolgáljon a borfogyasztási és -vásárlási szokásokról, illetve az MTÜ közreműködésével a magyar borvidékek és a borturizmus iránti preferenciákról. Az idei évben május 15. és augusztus 31. között van lehetőség a Nagy Bor Teszt kitöltésére a www.nagyborteszt.hu oldalon; ugyanitt az előző évek felméréseinek eredményei is elérhetők.



A tavalyi eredmények azt mutatták, hogy a nem boros témájú portálokról a felmérésre érkező válaszadók (kb. 10.000 fő) körében növekszik a bor iránt érdeklődők aránya; a száraz borok a legnépszerűbbek, ugyanakkor még mindig sokan keresik az édes vöröseket. Otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor; a borválasztás során számít a bor származási helye, a borvidék; utóbbiak között Villány, Eger és Tokaj a legnépszerűbbek. A szuper- és hipermarketek mellett sokan vásárolnak közvetlenül a pincészetektől; az online vásárlás ugyanakkor még gyerekcipőben jár.

A témában még nem készült olyan átfogó, a változásokat is elemző körkép, mint a Nagy Bor Teszt. A kutatás szakmai vezetője Harsányi Dávid, a BGE Külkereskedelmi karának tanszékvezetője és Hlédik Erika, az ELTE Gazdálkodástudományi Intézetének egyetemi adjunktusa. A Winelovers, a Vinoport, a Borászportál és a Borkollégium pedig a felmérés promóciójával és az eredmények publikálásával segít abban, hogy minél szélesebb kör értesüljön a Nagy Bor Teszt kitöltésének lehetőségéről és a válaszok alapján kirajzolódó trendekről.

Az MTÜ szakmai közreműködésével a 2018-as Nagy Bor Teszt öt, a borturizmussal kapcsolatos kérdéssel bővült; az ezekre adott válaszok pedig arról mutatnak majd képet, hogy a bort fogyasztók milyen gyakorisággal, milyen hosszúságú utakat terveznek, mely borvidékeket preferálják, és nem utolsósorban, mi alapján hozzák meg döntésüket egy borvidék, illetve egy-egy borászat kiválasztásakor. A hazai borturisztikai potenciál évről évre nő, ahogy a borfogyasztó közönség értő közönséggé kezd válni, és ahogy bővül a borturisztikai attrakciók, helyszínek (vendégfogadásra is alkalmas pincészetek, borhotelek, bormúzeumok stb.) száma. Az MTÜ így egyre növekvő figyelmet szentel a hazai borkultúra népszerűsítésének belföldön és külföldön egyaránt. 

 

A Nagy Bor Teszt kitöltői ajándékba kapják a Winelovers „Borfogyasztás és gasztronómia” című 36 oldalas e-book-ját. Választható ajándék a Winelovers Webshopban vagy a Borkollégiumban 10% -os kedvezményre jogosító kupon, illetve minden válaszadó részt vesz az összesen 500.000 összértékű nyereményt kínáló sorsoláson. Az eredmények közzétételére 2018 őszén kerül majd sor.

További Hírek

HOSSZÚPÁLYI BORMÚZEUM - A TISZÁNTÚL ELSŐ INTERAKTÍV BORMÚZEUMA
HOSSZÚPÁLYI BORMÚZEUM - A TISZÁNTÚL ELSŐ INTERAKTÍV BORMÚZEUMA
2019-09-14

Megnyitotta kapuit és minden bor és borkészítés iránt érdeklődőt szeretettel vár a Hosszúpályi Bormúzeum! 

Somlói Juhfark Ünnep 2019
Somlói Juhfark Ünnep 2019
2019-09-13

Nagy Sétálókóstoló: a legjobb Juhfark borok egy helyen, egy időben, október 12-én, a somlói Tornai Pincészetben

Évi 31 millió magyar bort ad el a Lidl külföldön 13 milliárd forint értékben
Évi 31 millió magyar bort ad el a Lidl külföldön 13 milliárd forint értékben
2019-09-13

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg.

Génmanipuláció menti meg a sör és a whisky kedvelőit
Génmanipuláció menti meg a sör és a whisky kedvelőit
2019-09-13

Az edinburgh-i Heriot-Watt Egyetem kutatói megtalálták az árpának a szárazsággal szembeni ellenállásért felelős génjét. A klímaváltozás fokozódó hatásaitól rettegő mezőgazdászok fellélegezhetnek.

Barackpálinkából nem lesz hiány, cseresznyéből igen
Barackpálinkából nem lesz hiány, cseresznyéből igen
2019-09-13

A szakemberek szerint a jó pálinkához tiszta, érett gyümölcs kell, az alapanyagot jól záródó műanyaghordóban kell érlelni napi figyelem és egyszeri keverés mellett.

Ugyanaz a szőlő, mégis más a bor
Ugyanaz a szőlő, mégis más a bor
2019-09-13

Nemrégiben megjelent egy cikk az egyik magyar hírportálon, amely szerint, ha valaki megkóstolja a francia a Savagnin blanc szőlőből készült bort (nem Sauvignon blanc, ez egy másik fajta), „akkor szó szerint ugyanazt az ízt érzékelheti, mint 900 évvel ezelőtt ugyanott.”

Laposa Bence: a Balatonnál felesleges a fürdési lehetőséget reklámozni
Laposa Bence: a Balatonnál felesleges a fürdési lehetőséget reklámozni
2019-09-13

A balatoni régió jövője nem az, hogy tavaszi és őszi szezonban is erősít, hanem az, ha egész évre alkalmas programokat képes kínálni - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Balatoni Kör elnöke, Laposa Bence.

Ezért nem lesz idén olcsóbb a bor, hiába nyomott a szőlőár
Ezért nem lesz idén olcsóbb a bor, hiába nyomott a szőlőár
2019-09-12

Az elmúlt hetek meleg időjárása miatt egyes borvidékeken felgyorsult a szőlő érése, de rendben, jó ütemben halad a szüret az országban - mondta az InfoRádióban a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára, Brazsil Dávid. Jó évjárat lehet a 2019-es, kiváló minőségű borok jönnek. Az ár viszont az áthúzódó tavalyi készletek és a nyomott szőlőár ellenére nem csökken.

Nehéz évük lehet a magyar szőlőtermelőknek: soha nem látott döntéseket hozott a kormány
Nehéz évük lehet a magyar szőlőtermelőknek: soha nem látott döntéseket hozott a kormány
2019-09-06

Habár a szüret nemcsak régi népszokás, de egyben ünnep is, a változás ezt az eseményt sem kerüli el, hiszen a szüret kezdete az utóbbi években egyre korábbi időpontban köszönt be – mondta köszöntőjében Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a XXVII. Kiskőrösi Szüret és Szlovák Nemzetiségi Napok megnyitóünnepségén.

Milliárdokat költ az agrártárca a magyar bor reklámozására
Milliárdokat költ az agrártárca a magyar bor reklámozására
2019-09-06

A minőségi borok értékesítésének támogatására 3,5 milliárd forintos borpromóciós program indítását tervezi az agrártárca - mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön a 28. Budapest Borfesztivál megnyitóján.

Programok


Évi Virág - Ajándék»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»