Hatalmas sikerrel zárult a Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Jótékonysági Borárverése

2018-09-17 | Hírszerkesztő | Fotó: Szigetváry Zsolt

A gödi Topház nevű intézményben kétszáz, a fogyatékosság súlyával megterhelt ember éli mindennapjait. Egészen kicsi gyermekek, fiatalok és felnőttek. Ahány ember, annyiféle családi háttér, annyiféle kórtörténeti előzmény és dráma jelenik meg kezelési lapjaikon.  Aki ide kerül, jellemzően hosszú időt tölt az intézmény falai között. Vannak gyermekek, akik a kórtermekben nőnek fel. Vannak fiatalok, akik jószerivel nem ismerik a kinti világot. Vannak, akik évtizedek óta élnek idebent.

Hatalmas sikerrel zárult a Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Jótékonysági Borárverése

Tavaly vizsgálatok zajlottak. Megállapították, hogy a körülmények tarthatatlanok a gödi Topházban. Néhány hónappal ezelőtt - kérésre - ezt az intézményt vette át a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, amikor is szembesült az emberi személyiség titkával. Az egészséges ember személyisége ép, ezért egészséges. A beteg ember személyisége torzult, ezért beteg.  Aki gátló görcseivel van „elfoglalva”, annak személyiségét állandósult fogyatékosságának „hatalma” görcsbe rántja.



A Magyar Máltai Szeretetszolgálat hatalmas kihívással áll szemben: a gödi Topházban élő kétszáz, súlyos fogyatékkal élő ember számára minőségi, élhető életkörülményeket teremteni. Ez nem csak erkölcsi, de anyagi hátteret is igényel, nem is keveset. Szeptember 12-én a Budapest Borfesztivál és a Szeretetszolgálat 19. alkalommal megrendezett Jótékonysági Borárverése ezt a célt kívánta idén szolgálni. 

„Hiába mond „nemet” az értelem, a szív bizonyosságot remél, mert nem tud lemondani a szeretetről, amiről sejti, hogy az egyetemes lét forrása. A szív bizonyossága bátorította a Magyar Máltai Szeretetszolgálatot az igenre, a kitartáshoz szükségünk van az Önök segítségére is. Kérjük is, teljes bizalommal.” - kérte Kozma Imre atya a Borárverés licitálóit az este megkezdésekor.

Az árverésen résztvevő vendégek nyitottságának köszönhetően a gyűjtés hatalmas sikerrel, rekordbevétellel zárult. A nagylelkű borászok által felkínált tételeket Bősze Ádám, az MTVA műsorvezetője és Antal Gábor, a Borfesztivál főszervezője bocsátotta kalapács alá. A 37 árverési tétel összesen 7.700.000forintért kelt el, a Borárverést megelőzően a nagyközönség adománya 213.300 forint volt.

A 37 tétel közül a kikiáltási árhoz képest a legmagasabb vételi áron a SPAR Magyarország által felajánlott SPAR Válogatás borok borhűtővel tétele kelt el, hiszen először 350.000 forintért vásárolták meg, majd új tulajdonosa ismét kalapács alá kínálta a tételt, ami ezután 290.000 forintért kelt el. A nem mindennapi, gáláns gesztusra egyszer már volt példa néhány évvel ezelőtt az árverés történetében.

A 12.000 forintos kikiáltási árhoz képes több mint tizennyolcszoros áron, 220.000 forintért kelt el a Günzer Zoltán Pincészet 2015-ös évjáratú Günzer Cabernet Franc bora. Az árverés legmagasabb kikiáltási árú tétele dr. Dula Bence 3 különleges vörösborából álló válogatása volt. Az 1999-es Egri Hegybíró Bora, a 2000-es évjáratú Triász Cuvée és a 2002-es Egri Kékfrankos kikiáltási ára 120.000 forint volt, a borok végül 290.00 forintért keltek el. A legrégebbi tétel egy palack 1968-as évjáratú Kincsem 6 puttonyos Tokaji Aszú volt, mely végül 230.000 forintért talált gazdára. A Borárverés legmagasabb leütési áron, 360.000 forintért elkelt tétele 6 palack 2001-es évjáratú Tokaij Aszúeszencia volt.  

Jelentős sikere volt még a Budapest Borfesztivált szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. által felajánlott 6 palackos VinAgora aranyérmes magyar borválogatásnak, amely 50.000 forintról indult és 320.000 forinton zárt.

A Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat háláját fejezi ki azon borászok felé, akik egy-egy különleges palackkal vagy borválogatással hozzájárultak a gödi Topház lakói életminőségének javításához. Nélkülük és a nyitott lelkű licitáló vendégek nélkül nem valósulhatna meg a kitűzött cél.

 

A szeptember 6-9. között megrendezett, nagy sikerrel zárult 27. Budapest Borfesztivált az időjárás négy tökéletes nappal ajándékozta meg, ennek, valamint a kiváló programoknak, a borkínálatnak, a borászok jelenlétének, a csodálatos helyszínnek köszönhetően 45 ezer borkedvelő látogatott el a rendezvényre.

További Hírek

HOSSZÚPÁLYI BORMÚZEUM - A TISZÁNTÚL ELSŐ INTERAKTÍV BORMÚZEUMA
HOSSZÚPÁLYI BORMÚZEUM - A TISZÁNTÚL ELSŐ INTERAKTÍV BORMÚZEUMA
2019-09-14

Megnyitotta kapuit és minden bor és borkészítés iránt érdeklődőt szeretettel vár a Hosszúpályi Bormúzeum! 

Somlói Juhfark Ünnep 2019
Somlói Juhfark Ünnep 2019
2019-09-13

Nagy Sétálókóstoló: a legjobb Juhfark borok egy helyen, egy időben, október 12-én, a somlói Tornai Pincészetben

Évi 31 millió magyar bort ad el a Lidl külföldön 13 milliárd forint értékben
Évi 31 millió magyar bort ad el a Lidl külföldön 13 milliárd forint értékben
2019-09-13

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg.

Génmanipuláció menti meg a sör és a whisky kedvelőit
Génmanipuláció menti meg a sör és a whisky kedvelőit
2019-09-13

Az edinburgh-i Heriot-Watt Egyetem kutatói megtalálták az árpának a szárazsággal szembeni ellenállásért felelős génjét. A klímaváltozás fokozódó hatásaitól rettegő mezőgazdászok fellélegezhetnek.

Barackpálinkából nem lesz hiány, cseresznyéből igen
Barackpálinkából nem lesz hiány, cseresznyéből igen
2019-09-13

A szakemberek szerint a jó pálinkához tiszta, érett gyümölcs kell, az alapanyagot jól záródó műanyaghordóban kell érlelni napi figyelem és egyszeri keverés mellett.

Ugyanaz a szőlő, mégis más a bor
Ugyanaz a szőlő, mégis más a bor
2019-09-13

Nemrégiben megjelent egy cikk az egyik magyar hírportálon, amely szerint, ha valaki megkóstolja a francia a Savagnin blanc szőlőből készült bort (nem Sauvignon blanc, ez egy másik fajta), „akkor szó szerint ugyanazt az ízt érzékelheti, mint 900 évvel ezelőtt ugyanott.”

Laposa Bence: a Balatonnál felesleges a fürdési lehetőséget reklámozni
Laposa Bence: a Balatonnál felesleges a fürdési lehetőséget reklámozni
2019-09-13

A balatoni régió jövője nem az, hogy tavaszi és őszi szezonban is erősít, hanem az, ha egész évre alkalmas programokat képes kínálni - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Balatoni Kör elnöke, Laposa Bence.

Ezért nem lesz idén olcsóbb a bor, hiába nyomott a szőlőár
Ezért nem lesz idén olcsóbb a bor, hiába nyomott a szőlőár
2019-09-12

Az elmúlt hetek meleg időjárása miatt egyes borvidékeken felgyorsult a szőlő érése, de rendben, jó ütemben halad a szüret az országban - mondta az InfoRádióban a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára, Brazsil Dávid. Jó évjárat lehet a 2019-es, kiváló minőségű borok jönnek. Az ár viszont az áthúzódó tavalyi készletek és a nyomott szőlőár ellenére nem csökken.

Nehéz évük lehet a magyar szőlőtermelőknek: soha nem látott döntéseket hozott a kormány
Nehéz évük lehet a magyar szőlőtermelőknek: soha nem látott döntéseket hozott a kormány
2019-09-06

Habár a szüret nemcsak régi népszokás, de egyben ünnep is, a változás ezt az eseményt sem kerüli el, hiszen a szüret kezdete az utóbbi években egyre korábbi időpontban köszönt be – mondta köszöntőjében Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a XXVII. Kiskőrösi Szüret és Szlovák Nemzetiségi Napok megnyitóünnepségén.

Milliárdokat költ az agrártárca a magyar bor reklámozására
Milliárdokat költ az agrártárca a magyar bor reklámozására
2019-09-06

A minőségi borok értékesítésének támogatására 3,5 milliárd forintos borpromóciós program indítását tervezi az agrártárca - mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön a 28. Budapest Borfesztivál megnyitóján.

Programok


Évi Virág - Ajándék»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»