Borainkra figyelt Szerbia

A már hagyományosnak mondható áruházi akció mellett idén külön hangsúly került a magyar borok promóciójára: 2012 májusában Szerbiában három város is otthont adott a magyar bort népszerűsítő rendezvényeknek.

A első „magyar bornapok” Újvidék, Belgrád és Szabadka – minőségi borkínálatukról is ismert – nívós helyszínein zajlottak. A május 11. és 25. között megvalósított programsorozat a „Csárdás bújt a lábunkba” elnevezést kapta.

 

Borainkra figyelt Szerbia

A május 11. és 25. között megvalósított programsorozat a „Csárdás bújt a lábunkba” elnevezést kapta.

"Összességében elmondható, hogy az Észak-Vajdaságban a magyar borok jó hírnek örvendenek és az emberek szívesen fogyasztják azokat.."

A bornapok ideje alatt a vendégek a magyaros ételek mellé kizárólag magyar borokat választhattak, minden helyszínen az esti órákban magyar borász tartott előadást és borbemutatót, illetve a vendégek szórakoztatásáról magyar élőzenével gondoskodtak a szervezők.



Az Újvidéki Salaš 137 vendéglőben rendezett promóció nyitórendezvénye egy magyar gasztronómiai különlegességeket felsoroltató borkóstoló volt. A szervezők a vendégeket 3 csoportba sorolták: az első csoportba a HORECA szegmens képviselői kerültek, a második csoportban a protokoll vendégek mellett helyet foglalt a Vajdasági Vendéglátóipari Szövetség elnöke is. A harmadik csoportba a kizárólag a borkereskedelemmel foglalkozó szakemberek kerültek. A vendégek a kóstolt borokat 1-től 10-ig pontozhatták. A magyarországi borászok közül a Frittmann, a Polgár, a Bodri, a Taschner, a Weninger, a Pannon Tokaj, a Koch és a Koch-Vinart pincészetek képviselői voltak jelen. A borok jellemzően magas pontszámokat (átlagosan 7,8 pontot) kaptak. Az értő közönség a legmagasabbra a Weininger Borászat Sopron cuvée-jét, valamint Syrah-ját értékelte, de kiemelkedően szerepelt a Bodri Pincészet Optimus cuvée-je és a Koch Pincészet Snow wine elnevezésű fehér édes desszertbora is. A fenti borok a testes, tanninos minőségi olasz vörösborok jelentette erős konkurenciával szemben tehát versenyképesnek bizonyultak a szerbiai piacon.

Hasonló sikernek bizonyult a promóció belgrádi állomása: Az esemény megnyitóján a szegedi Halászcsárda főszakácsa, Frank Sándor magyar ételkülönlegességeit kóstolhatták a vendégek a magyar borokkal együtt, melyek a Koch, a Frittmann, a Polgár, a Bodri , a Pannon Tokaj és a Törley pincékből érkeztek. Az eseménysorozatot jelentős médiavisszhang kísérte és egész Belgrád területére kiterjedő óriásplakát-kampány előzte meg. Az értékesítési adatok alapján a Pannon Tokaj, a Frittman testvérek, valamint a Koch Borászat borai emelkedtek ki a teljes kínálatból.

A rendezvénysorozat záróeseményét május 25-én tartották a szabadkai Galéria Hotelben. A rendezvényre meghívott vendégek között voltak a fontosabb régióbeli éttermek és klubok tulajdonosai, és a Hotel Galéria vezetősége is. Az est egyik legnagyobb eredménye a jelentős főleg helyi médiában megjelent ismertetőkön túl az, hogy a hotel gyakorlatilag a teljes estére készített borkínálatot felvette a saját borlapjára.

Összességében elmondható, hogy az Észak-Vajdaságban – más csak a magyar határ közelsége miatt is – a magyar borok jó hírnek örvendenek és az emberek szívesen fogyasztják azokat. A interaktív piacfelmérésnek is beillő belgrádi rendezvény egyik első eredménye pedig az, hogy a Pannon Tokaj és a Frittmann pincék borai máris felkerültek a belgrádi Kovacs étterem borkínálatába.

A jelenlegi borfogyasztási trendek megfelelő kihasználása a balkáni régióban létkérdés a magyar bor jövőjére nézve. Méretéből adódóan a szomszédos országok közül Szerbia válhat a magyar borok egyik jelentősebb felvevő piacává. A szerb piacon ezekben az években alakul ki a borfogyasztás kultúrája, ezért nagyon fontos, hogy a a fogyasztási expanzió éveiben magyar borok is jelen legyenek és divatba jöjjenek éppúgy,ahogyan néhány évvel ezelőtt az újvilági borok divatba jöttek az egész régióban. Az ezekben az években megalapozott pozíciók évtizedekre meghatározhatják a magyar borok eladásait a térségben.

További Hírek

HOSSZÚPÁLYI BORMÚZEUM - A TISZÁNTÚL ELSŐ INTERAKTÍV BORMÚZEUMA
HOSSZÚPÁLYI BORMÚZEUM - A TISZÁNTÚL ELSŐ INTERAKTÍV BORMÚZEUMA
2019-09-14

Megnyitotta kapuit és minden bor és borkészítés iránt érdeklődőt szeretettel vár a Hosszúpályi Bormúzeum! 

Somlói Juhfark Ünnep 2019
Somlói Juhfark Ünnep 2019
2019-09-13

Nagy Sétálókóstoló: a legjobb Juhfark borok egy helyen, egy időben, október 12-én, a somlói Tornai Pincészetben

Évi 31 millió magyar bort ad el a Lidl külföldön 13 milliárd forint értékben
Évi 31 millió magyar bort ad el a Lidl külföldön 13 milliárd forint értékben
2019-09-13

Hatodik alkalommal rendezte meg a Lidl Magyarország a Lidl Wine Expo Hungaryt, melyet Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszterhelyettese nyitott meg.

Génmanipuláció menti meg a sör és a whisky kedvelőit
Génmanipuláció menti meg a sör és a whisky kedvelőit
2019-09-13

Az edinburgh-i Heriot-Watt Egyetem kutatói megtalálták az árpának a szárazsággal szembeni ellenállásért felelős génjét. A klímaváltozás fokozódó hatásaitól rettegő mezőgazdászok fellélegezhetnek.

Barackpálinkából nem lesz hiány, cseresznyéből igen
Barackpálinkából nem lesz hiány, cseresznyéből igen
2019-09-13

A szakemberek szerint a jó pálinkához tiszta, érett gyümölcs kell, az alapanyagot jól záródó műanyaghordóban kell érlelni napi figyelem és egyszeri keverés mellett.

Ugyanaz a szőlő, mégis más a bor
Ugyanaz a szőlő, mégis más a bor
2019-09-13

Nemrégiben megjelent egy cikk az egyik magyar hírportálon, amely szerint, ha valaki megkóstolja a francia a Savagnin blanc szőlőből készült bort (nem Sauvignon blanc, ez egy másik fajta), „akkor szó szerint ugyanazt az ízt érzékelheti, mint 900 évvel ezelőtt ugyanott.”

Laposa Bence: a Balatonnál felesleges a fürdési lehetőséget reklámozni
Laposa Bence: a Balatonnál felesleges a fürdési lehetőséget reklámozni
2019-09-13

A balatoni régió jövője nem az, hogy tavaszi és őszi szezonban is erősít, hanem az, ha egész évre alkalmas programokat képes kínálni - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a Balatoni Kör elnöke, Laposa Bence.

Ezért nem lesz idén olcsóbb a bor, hiába nyomott a szőlőár
Ezért nem lesz idén olcsóbb a bor, hiába nyomott a szőlőár
2019-09-12

Az elmúlt hetek meleg időjárása miatt egyes borvidékeken felgyorsult a szőlő érése, de rendben, jó ütemben halad a szüret az országban - mondta az InfoRádióban a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára, Brazsil Dávid. Jó évjárat lehet a 2019-es, kiváló minőségű borok jönnek. Az ár viszont az áthúzódó tavalyi készletek és a nyomott szőlőár ellenére nem csökken.

Nehéz évük lehet a magyar szőlőtermelőknek: soha nem látott döntéseket hozott a kormány
Nehéz évük lehet a magyar szőlőtermelőknek: soha nem látott döntéseket hozott a kormány
2019-09-06

Habár a szüret nemcsak régi népszokás, de egyben ünnep is, a változás ezt az eseményt sem kerüli el, hiszen a szüret kezdete az utóbbi években egyre korábbi időpontban köszönt be – mondta köszöntőjében Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a XXVII. Kiskőrösi Szüret és Szlovák Nemzetiségi Napok megnyitóünnepségén.

Milliárdokat költ az agrártárca a magyar bor reklámozására
Milliárdokat költ az agrártárca a magyar bor reklámozására
2019-09-06

A minőségi borok értékesítésének támogatására 3,5 milliárd forintos borpromóciós program indítását tervezi az agrártárca - mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön a 28. Budapest Borfesztivál megnyitóján.

Programok


Évi Virág - Ajándék»

Villány- Siklósi Borút Egyesület»